De Uithof middelpunt Ronde van Midden Nederland

Foto's Gerard Agterberg en Gabi Curelaru

De start- en finish van de Ronde van Midden Nederland was dit jaar op het Utrecht Science Park. Een team van rond de 60 UU’ers deed mee aan de toertocht.

Voor het eerst was afgelopen zondag het Utrecht Science Park zowel de start als de finishplaats van de 57ste editie van de Rabo Ronde van Midden Nederland. De Ronde van Midden Nederland is een een eendaagse wielerwedstrijd van 200 kilometer met elite en belofte renners van ploegen uit binnen en buitenland. Daarnaast is er een toertocht van 75 kilometer.

De wedstrijd werd gewonnen door de Duitser Sebastian Forke van team NSP, voor Maarten van Trijp van het Rabobankteam. De winnaar wist in de laatste kilometers weg te komen uit het peleton en net voor de aanstormende sprinters over de finish te rijden. Hij  legde het parkoers af in 4 uur 18 minuten en 45 seconden.

Aan de toertocht deed een groot team van de universiteit mee van zo'n 60 deelnemers. Zij waren herkenbaar door hun speciale UU-shirts. De Universiteit Utrecht is, naast de Rabobank, het Utrechts Science Park en het Universitair Medisch Centrum, een van de sponsoren van het evenement.