Ook vrouw omgekomen bij schietpartij

Docent doodgeschoten,verdachte is student Erasmus universiteit

Erasmus MC, Wikipedia
Foto Wikimedia

Om  half drie kwam de melding bij de politie binnen, zegt Fred Westerbeek va de Rotterdamse politie tijdens een persconferentie donderdagavond. Er was geschoten in een woning waarbij de vrouw van 39 om het leven kwam en haar dochter van 14 zwaar gewond raakte. Ook brak daar brand uit. De schutter woont in hetzelfde pand  als de vrouw.

Hij zou daarna naar het Erasmus ziekenhuis zijn gereden en daar een klaslokaal binnen zijn gelopen waar hij de 46-jarige docent doodschoot. Ook stichtte hij brand in het onderwijscentrum waarna hij op de vlucht sloeg. De politie arresteerde hem even later net buiten het ziekenhuis onder het helikopterdek. Hij had zijn vuurwapen nog bij zich en droeg een kogelwerend vest.

De verdachte blijkt een student aan de Erasmus Universiteit te zijn. Hij wordt momenteel ondervraagd. Volgens de politie werkt hij mee aan het onderzoek en zal er hopelijk snel meer duidelijk zijn over de toedracht. Hij is een bekende van justitie, zo zei hoofdofficier Hugo Hillenaar tijdens de persconferentie. Hij is in 2021 veroordeeld voor dierenmishandeling. Hij wordt maandag of dinsdag voorgeleid. .