Drama in kelderbox Tuindorp-West Complex

In het AD / Utrechtse Nieuwsblad vertelt hogeschoolstudent Niels Bouwmann dat hij omstreeks half drie ’s nachts wakker werd van hulpgeroep. Na een korte zoektocht met enkele andere studenten trof hij een man aan die bekneld zat tussen het hekwerk en het plafond in een kelderbox. Het lukte hen niet de man te bevrijden uit zijn benarde positie.

Ook de gealarmeerde politie en brandweer wisten het slachtoffer niet los te krijgen. Ambulancepersoneel constateerde vervolgens dat de man geen hartslag meer had en probeerde hem te reanimeren. Nadat de brandweer het hek alsnog wist te forceren, bleek dat de man al was overleden.

In het AD suggereren bewoners dat er wel vaker mensen in de warme kelderbox overnachten. Volgens de politie is het niet duidelijk geworden wat de man onder de studentenflat deed. Van een misdrijf is niets gebleken, zo staat in een persbericht.

Lees hier het AD-artikel en bekijk de videoreportage:

VIDEO: Een man uit #Utrecht is vannacht overleden bij een merkwaardig ongeval. Het slachtoffer kwam vast te zitten tussen een hek en een plafond onder een studentenflat. Bewoners vonden hem na langdurig hulpgeroep maar konden niets meer voor hem doen https://t.co/4tg3Ba2kw0

— Utrechts Nieuwsblad (@redactieadun) 4 januari 2019