Gemeente opent meldpunt voor klachten over huisjesmelkers

Heb je een probleem met je huisbaas? Dan kan je dat vanaf vandaag bij de gemeente melden.

De gemeente Utrecht heeft het mailadres meldpunthuisjesmelkers@utrecht.nl opengesteld voor meldingen van misstanden bij de verhuur van kamers. Het meldpunt is bedoeld voor bewoners die zich geïntimideerd of bedreigd voelen door hun huisbaas. Maar ook studenten die bijvoorbeeld bang zijn dat hun kamer niet veilig is bij brand kunnen dat via het mailadres melden.

In het tv-programma Kassa vertelden bewoners van een studentencomplex aan de Zamenhofdreef zaterdag over hun huisbaas die te hoge huren zou eisen en zijn beloften over de voorzieningen in de kamers niet zou nakomen. De Utrechtse wethouder Paulus Jansen en een vertegenwoordiger van het Utrechtse huurteam spraken in de uitzending over de aanpak van malafide kamerverhuurders.

Tags: huisbaas