Goud voor touwtrekkende studentes

Het kampioensteam van het Veterinair Touwtrek Genootschap. Foto’s Evelien Germeraad

De overwinning van het Veterinair Touwtrek Genootschap (VTTG) kwam onverwacht. In het vijfjarig bestaan waren de Utrechtse dames nooit verder gekomen dan een derde plaats bij het indoorkampioenschap. Maar afgelopen weekeinde versloegen de studentes in Renswoude alle tegenstanders met overmacht. In de finale werd het sterke Monnickendam gevloerd.

“Hier hoop je natuurlijk op, maar we wisten niet dat we het ook echt zouden kunnen”, glundert Maaike Röling, die deel uitmaakt van het kampioensteam en dit jaar in de universiteitsraad zit. Volgens haar is er dit jaar net iets harder en “met extra focus” getraind onder leiding van een nieuwe trainster.

Twee keer in de week reisden de zestien leden van het genootschap de afgelopen maand af naar een loods in Renswoude om zich voor te bereiden. En dan waren er ook nog de krachttrainingen in Utrecht. “Maar het belangrijkste is dat je als team echt voor elkaar door het vuur wil gaan. En die instelling hadden we.”

De blauwe plekken en de stijve spieren waren het na afloop meer dan waard. Maaike: “We hebben het ook echt wel even goed gevierd.”

Alle leden van het touwtrekgenootschap van diergeneeskundestudentes vierden afgelopen zaterdag het feestje mee:

touwtrekken1.jpg