Inschrijving open voor kamers in voormalig kantoorpand gemeente

Het gebouw aan de Ravellaan staat leeg sinds de verhuizing van gemeentelijke diensten naar het nieuwe stadskantoor bij het Centraal Station.

In september gaan 180 studentenkamers in het voormalige gemeentekantoorgebouw aan de Ravellaan 96 in de verhuur. Bewoners krijgen huurkorting in ruil voor 48 uur meeklussen.

Het gaat om kamers van 21m2 (397 euro per maand) en 27m2 (450 euro p/m) verspreid over negen verdiepingen. Elke verdieping vormt een woongroep van kamers, waarbij de bewoners douches en een grote woonkeuken delen.

Het gebouw aan de Ravellaan staat leeg sinds de verhuizing afgelopen najaar van enkele gemeentelijke diensten naar het nieuwe stadskantoor bij het Centraal Station. Een jaar geleden werd al besloten om voor een periode van tien jaar jongeren te huisvesten in het leegstaande kantoor.

Op de begane grond van het nieuwe studentencomplex komt een restaurant, café en ruimte voor activiteiten en creatieve ondernemers. In de kelder wordt een grote fietsenstalling gebouwd.

Geïnteresseerden kunnen zich melden bij STW Nederland, de uitbater van de woningen. Op 25 februari wordt een informatieavond georganiseerd waarbij je de kamers kunt bezichtigen. Aanmelden kan op de site van STW.

Bewoners kunnen huurverlaging krijgen door mee te klussen. In ruil voor 48 uur hulp bij de verbouwing krijgen bewoners 10 procent huurkorting zolang ze er wonen. Eenzelfde constructie werd een paar jaar geleden aangeboden aan bewoners van het voormalige hogeschoolgebouw aan de Archimedeslaan.

Ook vooruitbetalen levert korting op wie. Bewoners die twee jaar huur vooruit betalen, krijgen twee maanden gratis wonen.

Of de wijk Welgelegen blij is met de komst van de studenten, is maar de vraag. Een bewonersgroep heeft grote bezwaren tegen de komst van meer studenten naar de wijk. Eerder maakten omwonenden bezwaar tegen een lustrumfeest van UVSV in een voormalig schoolgebouw aan de Ravellaan. De damesstudentenvereniging moest daardoor een aantal feesten vroeger later eindigen