Intieme spelletjes om je Valentijn te vinden

Je valentijnsliefde ontmoeten tijdens een intiem spelletje. Dat kon dinsdag in het Minnaertgebouw waar studievereniging A-Eskwadraat haar verjaardag vierde.

De hal van het Minnaertgebouw is dinsdag omgetoverd tot een spelletjesparkoers. Door middel van “intieme spellen” hoopt de activiteitencommissie van de studievereniging van de studies Wiskunde, Informatica, Informatiekunde en Natuur- & Sterrenkunde studenten dichter bij hun ware liefde te brengen, zo is aangekondigd. De deelnemende koppels kunnen bovendien een prijs winnen.

Voor de "Spannende Estafette" hebben zich “ongeveer” vier mensen ingeschreven, twee leden van de commissie meegerekend, vertelt commissielid Lukas (18), student Natuur- & Sterrenkunde. “Ongeveer hoor, ik weet het niet precies.”  De commissie gaat ervan uit dat veel studenten nog zullen besluiten mee te doen als ze zien wat de bedoeling is.

Commissielid Susan (20) legt uit wat er gaat gebeuren bij het eerste spel: “Twee deelnemers moeten  met een rietje smarties opzuigen uit een bakje en die dan naar het andere bakje verplaatsen.” Het valentijnsaspect komt nog niet echt naar voren bij dit spel. “Het gaat meer om het samenwerken”, verklaart Susan. Bovendien kunnen de duo´s bestaan uit twee mannen of twee vrouwen.

Bij het tweede spel moeten de deelnemers ook samenwerken, maar het wordt al intiemer: de deelnemers nemen een spaghettirietje in hun mond, ieder dus één uiteinde, en moeten daarmee een blikje naar de andere kant van de tafel verplaatsen. Het blikje hangt met het lipje aan de spaghettisliert.

Het laatste spel is “behoorlijk intiem”. Ook hier werken de deelnemers weer in koppels. Beiden worden geblinddoekt, krijgen tien knijpers op hun lichaam vastgemaakt en moeten zo snel mogelijk de knijpers van het lichaam van de ander halen.

Hoewel Susan een duidelijke en logische volgorde heeft aangegeven en de spellen volgens de aankondiging op hun site al een kwartier geleden hadden moeten beginnen, wordt er door de anderen nog druk gediscussieerd over hoe de spellen moeten worden aangepakt.

“We kunnen ook met die beginnen,” oppert één van de commissieleden, terwijl hij naar een stapel wasknijpers wijst. Ook is het nog niet helemaal duidelijk hoe de blikjesrace moet verlopen. “Moeten ze vijf blikjes zo snel mogelijk verplaatsen, of gaan we kijken hoeveel blikjes ze binnen één minuut kunnen verplaatsen?”, roept iemand.

Reiner (21), student Natuurkunde en Wiskunde, loopt iets verloren rond met een knalrode theedoek. Hij gaat meedoen met de estafette. “Waar moeten we beginnen?”

Wanneer de spelletjes eindelijk zijn gestart, blijven steeds meer studenten staan om het spektakel te bewonderen. De volgorde is uiteindelijk toch nog aangepast en de koppels moeten beginnen met het betasten van elkaar, op zoek naar de wasknijpers. Reinier en zijn partner worden onder luid geroep aangemoedigd: “Nog één!” “Hoger!” “Lager!”

Een van de deelnemers heeft de estafette net afgerond en overhandigt Susan een stempelkaart. “Wanneer de deelnemers over de hele week zeven activiteiten hebben volbracht, krijgen ze een leuke verrassing”, legt ze uit. Ze drukt een gele stempel op de stempelkaart en geeft hem terug aan de glunderende student, die blij opmerkt: “Ik moet er nog maar vier!”

Uiteindelijk wagen zeven koppels zich aan de intieme spellen van de Spannende Estafette. Het winnende duo mag donderdag een romantische prijs komen ophalen bij de vereniging. Susan: “Ik heb helaas nog geen echte sparkles gezien bij een koppel maar dat kan nog komen natuurlijk”.

Wellicht gebeurt dat komende week nog, want de vereniging, die 42 jaar oud wordt deze week, organiseert de komende dagen nog veel meer activiteiten. Zo wordt er woensdag een stormbaan in de Minnaerthal geplaatst waarop je indruk kan maken op je geliefde, en op Valentijnsdag kan je je stille liefde een kaartje en chocolade sturen.