Livemuziek terug in de lift in Tuindorp West

Elevator Sessions begon in 2009. De oud-organisatoren zochten een plek om muziek te maken. Ze belandden uiteindelijk in de lift van de rode flat in het studentencomplex. De andere liftgebruikers vonden hun optreden wel leuk. Ze besloten om er een festival van te maken. Na een aantal jaar op het complex en een keer in de Stadstuin zijn de komende sessies weer in en tussen de studentenflats in Tuindorp.

“In het begin waren het inderdaad muzikanten in een lift”, zegt Robin van der Sluis, hoofd van de organisatie. “Tegenwoordig hebben we ook een aantal podia waar we bands neer kunnen zetten.” Hij wil de verschillende optredens graag combineren. “Het zou leuk zijn als een band niet alleen op een podium optreedt maar ook een akoestische set speelt in een lift of een hal van het gebouw.” Ook denkt hij met zijn team na over een lift met alleen maar elektronische muziek, door er een dj-set of synthesizers in te zetten.

Howel het festival dit jaar door een nieuw team georganiseerd wordt, heeft hij er alle vertrouwen in dat het goed komt. “De mensen waarmee ik werk hebben ervaring en weten hoe ze een festival op moeten zetten. En we zitten vaak met onze gedachtes en wensen op één lijn”, aldus Van der Sluis.

Inmiddels zijn de eerste 15 namen bekend. Zo spelen onder andere de bands 45ACIDBABIES en Ziggy Splynt en singer-songwriters Sured en Jorn ten Ham op het festival. De volledige namenlijst staat op de site.

Tags: muziek | festival