Mini-spar geopend in verbouwd pand HU

Een mini-spar in een onderwijspand. Vanaf deze week kun je ook een Sparbroodje en sapje kopen in het verbouwde onderwijspand van de Hogeschool Utrecht aan de Heidelberglaan 7.

De Uithof is een café en een mini-supermarkt rijker. Ze zitten in het pas verbouwde pand van de Hogeschool Utrecht. Het café is te zien vanaf de Heidelberglaan en Spar University Grab & Go zit aan de zijde van de Cambridgelaan. Het gebouw is voor iedereen toegankelijk, dus ook voor studenten en medewerkers van de UU.

“We richten ons met deze kleine inpandige locatie op ontbijt, lunch en snacks. Maar we hebben ook maaltijdsalades voor wie ’s avonds nog college heeft”, zegt Mirjam Bestebreurtje van de supermarkt. Een woordvoerder van de HU vertelt dat de Sparkiosk een service is voor het personeel en de studenten omdat deze locatie geen restaurant heeft.

Vanaf dit collegejaar zijn de faculteiten Gezondheidszorg samen met het Institute for Life Sciences and Chemistry van de Hogeschool Utrecht in het gebouw gehuisvest. Het pand is de afgelopen maanden flink verbouwd volgens het nieuwe huisvestingsconcept van de hogeschool waarin 'transparantie' een grote rol speelt. Wie door de hal van het gele gebouw loopt, kijkt niet alleen binnen in het café en de supermarkt maar ook in een gym- en sportzaal voor onderwijsdoeleinden en een lokaal met indrukwekkende scheikundige opstellingen. In de hal met een vide zijn veel (studie)werkplekken ingericht.