Politie plukt studentes in ‘spionnen-outfit’ van snelweg

De studenten in Totally Spies outfit, foto politie Amsterdam

Als onderdeel van hun ontgroening werden de studentes gedropt in Amsterdam, waarna ze zelf een lift terug naar Leiden moesten regelen. Ze waren verkleed als spionnen uit de kinderserie Totally Spies, het thema van de ontgroening.

De Amsterdamse politieagenten konden er wel om lachen, maar pas nadat ze de dames op “een betere en veiligere plek” hadden afgezet, is te lezen op de Facebookpagina van de politie.

Volgens de agenten lijken ontgroeningsacties voor studenten vaak onschuldig, maar kunnen anderen er flink van schrikken. Ze wijzen op een grap van Amsterdamse studenten, die twee jaar geleden een ontvoering in scène hadden gezet.

In juli vorig jaar kwamen twee studenten van de hogeschool NHTV Breda in aanraking met de politie toen ze met een bivakmuts op iemand uit een auto sleepten. Het bleek een stunt om het gebruik van de fiets te promoten. De hogeschool noemde het een “ondoordachte actie”, en bood excuses aan.