Economic Board Utrecht wil jongerentak oprichten

Studenten kunnen meedenken over toekomst Utrecht

Domtoren, foto Pixabay
Foto Pixabay

De Young Economic Board wordt de jongerentak van de Economic Board Utrecht (EBU). Dit is een netwerk van bedrijven, onderwijsinstellingen en overheden in het gebied dat wordt omsloten door Utrecht, Amsterdam en Hilversum. Het netwerk zet zich in voor “een gezonde samenleving met gezonde mensen in een gezonde leefomgeving”, zo schrijft EBU in een persbericht. Hier zitten onder andere collegevoorzitter Anton Pijpers van de Universiteit Utrecht, directeur Wouter Koolmees van de NS en burgemeester Sharon Dijksma van Utrecht in.

Voor het nieuwe platform zoekt het EBU in totaal vijf studenten of jonge werknemers en ondernemers uit de regio die willen meedenken over “complexe economische en maatschappelijke vraagstukken”. Een recent voorbeeld waar de EBU-leden zich over bogen ging over het verlichten van de spits op Utrecht Centraal. Kunnen andere college- of werktijden hierin een substantiële rol spelen en zo ja hoe zou dat te regelen zijn?

De EBU en ook de jongere versie, werken met vrijwilligers. Maar, zo staat in het persbericht, als Boardlid krijg je “de kans om betrokken te zijn bij de ontwikkeling van de regio en deel te nemen aan discussies met invloedrijke leiders uit het bedrijfsleven, de overheid en onderwijs- en kennisinstellingen.” Volgens de EBU biedt het jongeren de kans om daadwerkelijk impact  te maken en vorm te geven aan de leef- en werkomgeving in de regio Utrecht.

Wie interesse heeft in een plekje in de Young Economic Board kan contact opnemen met de Economic Board Utrecht.