Utrecht krijgt internationale school

De school gaat internationaal erkend onderwijs aanbieden voor kinderen van ‘expats’ uit Utrecht en de omliggende gemeenten. Komend jaar starten alleen enkele basisschoolklassen, maar de planning is om zo snel mogelijk eveneens voortgezet onderwijs te verzorgen. De gemeente en provincie Utrecht, maar ook de Universiteit Utrecht en betrokken schoolbesturen bereiden momenteel de vestiging van de school voor.

De Universiteit Utrecht was de afgelopen tijd al betrokken bij de totstandkoming van een ‘haalbaarheidsdocument’, waarin onderzocht werd of er voldoende belangstelling was om de school te stichten. Dit bleek dus het geval te zijn. Persvoorlichter Wietske de Lange: “We zijn blij met de komst van de school. Het vergroot de aantrekkelijkheid van Utrecht voor buitenlandse onderzoekers met een gezin. Ook voor de vestiging van internationale bedrijven op het Utrecht Science Park is de school belangrijk.”

De gemeente heeft als tijdelijke locatie voor de school de voormalige J.W. Gunningschool aan de Notebomenlaan voor ogen.