Vera woont tussen de ex-verslaafden

Vera Meijering, studente Algemene Sociale Wetenschappen, woont sinds kort in het Enik Recovery College.

In Utrecht combineren steeds meer studenten wonen met vrijwilligerswerk. Wij gaan op bezoek bij Vera, die woont in een zorgcomplex waar mensen herstellen van psychische- of verslavingsproblemen.

Wonen in een studentenhuis: dat kennen we wel. Maar wonen tussen de ex-verslaafden of bejaarden? Dat is iets nieuws.

De laatste jaren zijn er in Utrecht tal van projecten gestart waar studenten wonen en vrijwilligerswerk combineren. In Tolsteeg krijgen studenten die ouderen willen helpen een kamer in een verzorgingstehuis. En in Hoograven geven studenten onder meer bijles aan allochtone kinderen in ruil voor een gratis kamer.

In onderstaande reportage gaat DUB op bezoek bij een ander bijzonder project: het Enik Recovery College, een centrum waar mensen herstellen van psychische- of verslavingsproblemen.

Sinds kort wonen én werken vijftien studenten in dit zorgcomplex. Ze krijgen geen korting op de huur maar steken wel de handen uit de mouwen. Een van de nieuwe bewoners is Vera Meijering, studente Algemene Sociale Wetenschappen. Bekijk hieronder een interview met haar.