Politie zoekt dader(s) en getuigen

Voor derde keer binnen een week jonge vrouw slachtoffer steekincident

rood en wit tape
Foto Wikimedia / Carsten Tolkmit

Een 20-jarige vrouw uit Nieuwegein raakte maandagnacht gewond aan haar gezicht. Ze werd gestoken met een scherp voorwerp door een onbekende man die naast haar kwam fietsen toen ze bij een vriendin achterop zat. Het incident vond plaats rond half 1 op de Balijebrug.

De politie is op zoek naar een man tussen de 40 en 50 jaar oud. Hij heeft zwart, kort haar en donkere wenkbrauwen en een licht getinte huidskleur. Volgens een getuige reed de man met witte plastic tassen aan het stuur.

De politie roept andere getuigen op zich te melden en vraagt of omwonenden wellicht camerabeelden hebben.

Op 27 en op 30 september kreeg de politie ook al een melding van een steekincident op de Balijelaan. Twee 23-jarige vrouwen waren het slachtoffer. Ook hier was de dader een man op een fiets. De politie onderzoekt of het om dezelfde man gaat, maar zegt dat er verschillen zijn in het signalement en de beschrijving van de fiets.

Bij studenten die in de omgeving van de Balijelaan wonen zit de schrik er goed in. Tegen RTV Utrecht zeggen twee studenten dat ze zich grote zorgen maken en dat ze ’s avonds liever niet meer van huis gaan.

De politie roept mensen die rond de Balijelaan een verdachte situatie of persoon te zien op om 112 te bellen. Wie andere informatie heeft kan bellen met 0900-8844

Tags: steekpartij