VU roept docent op het matje om uitspraken over Nashville-verklaring

Creative commons: Pixabay

Het bestuur van de VU is geschokt over de uitspraken, staat in een persbericht. Theologiedocent De Vries, één van de initiatiefnemers van de Nederlandse versie van de Nashville-verklaring, zei in een interview met het AD dat de kerken hun geluid moeten laten horen tegen de genderideologie. “Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken. Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak”. Hij heeft inmiddels spijt betuigd.

De VU kondigde een debat aan over de omstreden Nashville-verklaring. Vijf van haar medewerkers ondertekenden het van oorsprong Amerikaanse anti-homopamflet, meldt Advalvas.

De universiteit nam maandagochtend meteen afstand van de verklaring en hees de regenboogvlag. Ook andere universiteiten lieten de vlag wapperen om steun te betuigen aan de lhbtq-gemeenschap.