Wie was die tovenaar in de UB?

Bomvol zat de Universiteitsbibliotheek op Tweede Pinksterdag toen uit het niets studenten werden opgeschrikt door een man in tovenaarskleding, compleet met punthoed en toverstaf. Hij stond op het balkon op de vijfde verdieping en riep op luide toon tegen een ieder die wilde passeren: ‘You shall not pass’, een verwijzing  naar Gandalf, de tovenaar uit het boek Lord of the Rings van Tolkien.

Op een gegeven moment is de man door de beveiliging meegenomen en keerde de rust terug in de UB. Het bleek te gaan om een student van een theateropleiding die een opdracht had gekregen ergens opvallend aanwezig te zijn. Hij liet zich dan ook zonder problemen meevoeren onder het motto: ‘mission accomplished’.