Zes genomineerden voor prijzen beste Utrechtse docenten van het jaar

De winnaar van de docentprijs Margot Koster met leden van de studievereniging UBV in 2018 tijdens de diesviering in de Domkerk. Foto; DUB

De zes docenten werden door de studieverenigingen van hun opleiding voorgedragen. Het gaat bij de belangrijkste prijs, die van Docent van het Jaar, om: Veronique Schutjens (Sociale Geografie & Planologie, studievereniging V.U.G.S.), Ferdi Engels (Farmacie, studievereniging U.P.S.V.) en Lotte Henrichs (Onderwijswetenschappen, studievereniging Vocus).

De kanshebbers op de titel van Docenttalent van het Jaar, de prijs voor docenten met maximaal vijf jaar ervaring, zijn: Luciel van Vuuren (Diergeneeskunde, D.S.K), Rogier Bos (Scheikunde, Proton) en Laura Karreman (Media en Cultuur, Akt).

De winnaars van de docentenprijzen worden bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse UU-onderwijsfeestje de Onderwijsparade dat dit jaar op 4 maart is. De officiële uitreiking vindt plaats tijdens de viering van het lustrum van de universiteit op 26 maart.

In totaal waren er dit jaar 35 voordrachten van studieverenigingen, 18 voor de Docentenprijs en 17 voor de Docenttalentprijs. Dat is iets meer dan vorig jaar. Toen waren er 33 docenten voorgedragen.

Vorig jaar ging de docentprijs naar Gerda Andringa van het University College Roosevelt, de UU-dependance in Middelburg. Docenttalent werd toen Lorena de Vita van Geschiedenis.

De Docent van het Jaar en het Docenttalent van het Jaar ontvangen behalve een wisseltrofee een geldbedrag van respectievelijk 5000 en 3000 euro, de studieverenigingen die de winnaars hebben voorgedragen krijgen 1000 euro.