DUB Studentenpodcast over ChatGPT

‘Ga ermee aan de slag en word een expert’

DUB Studentenpodcast over ChatGPT: 'Ga er mee aan de slag en wordt een expert’

Gaat ChatGPT een zelfde rol verandering in ons informatiesysteem teweeg brengen als Google dat eerder deed? Dat is de vraag die Lou Boshart, derdejaars Liberal Arts & Sciences, aan de orde stelt in deze podcastaflevering. Hoe moet je als student omgaan met die mogelijkheden? Wat mag wel en wat mag niet van de universiteit?

Om dat te weten te komen nodigde hij hoogleraar Antal van den Bosch uit. Van den Bosch is hoogleraar op het gebied van Taaltechnologie en Kunstmatige Intelligentie. Hij is een pionier op het gebied van ChatGPT en begeleidt studenten die hier onderzoek naar doen. Daarnaast vroeg hij Marijne Wijnker. Zij werkt als projectleider bij het Centre Academic Teaching & Learning en geeft docenten advies hoe ze met artificial intelligence (AI) als ChatGPT om moeten gaan. Zij studeerde af op de uitlegbaarheid van AI-toepassingen in de zorg. Sheetal Ramdas is de co-host. Zij studeert Kunstmatige Intelligentie en maakt voor haar studie regelmatig gebruik van ChatGPT.

Dit is de eerste podcast van de DUB Studentenpodcast. Voor deze serie zijn vier studenten geselecteerd. Maak hier kennis met ze. Deze aflevering gaat over ChatGPT. Een verslag van de bijeenkomst kun je lezen op de Engelse pagina. De komende thema's zijn: verslaafd zijn aan je mobiel, vrouwelijke studenten die moeten studeren met adhd en normalisering van drugs in de studentenwereld. Dit project is mogelijk gemaakt met een subsidie van het Nationaal Programma Onderwijs van de Universiteit Utrecht