De commissie Financiƫn, Huisvesting en ICT (FHI) had het meteen in de eerste cyclus al lekker druk. Naast de Q2 cijfers (financiƫle kwartaalrapportage van de universiteit van de tweede kwartaal) en een samenvatting van de reorganisatie van het Facilitair Service Centrum kregen we onverwacht te maken met een stuk over de hoogte van de instellingscollegegeld voor een tweede studie. Dit stuk zorgde voor veel discussie bij zowel de studentleden van de commissie als de overige studentraadsleden. We vonden dat de manier waarop de bedragen vastgesteld werden wat opleidingspecifieker kon zijn, dat er goede voorlichting moest komen naar de studenten toe en dat de pre-masters voor de wo-studenten niet afgeschaft moesten worden. Uiteindelijk hebben we op de laatste twee punten een toezegging gekregen van het CvB, over het eerste zal nog discussie plaatsvinden.

Wat betreft de andere twee stukken, Q2 en rapportage FSC, waren deze een stuk makkelijker om te behandelen. De vragen over de Q2 werden door het College naar voldoening beantwoord. En op onze grote kritiekpunt betreft reorganisatie FSC heeft het College ook vrij snel toegezegd aanpassingen aan te brengen (er stond in het stuk dat de raad positief adviseerde over het oorspronkelijke plan, terwijl dat wel een heel korte samenvatting was van de discussie, vooral over de positie van de catering).

Al met al een drukke, maar leuke periode achter de rug. Op naar de volgende!