Win een Poëziegeschenk 2021 gemaakt door UU-medewerkers

De Utrechtse uitgeverij crU geeft sinds vier jaar een eigen poëzieweekgeschenk uit. Als je tijdens de Poëzieweek 2021 poëzie aanschaft bij één van de negentien deelnemende boekhandels in België en Nederland, krijg je Het Poëziegeschenk 2021 cadeau. In Utrecht zijn dat de boekhandels Bijleveld, Savanah Bay, De Utrechtse boekenbar en de Utrechtse kinderboekenwinkel.

Waar slaap van gemaakt is
Het geschenk van dit jaar Waar slaap van gemaakt is, is poëzie voor kinderen en gemaakt door UU-medewerkers. In de bundel speelt een das de hoofdrol, de gedichten zijn voor kinderen geschreven, maar zijn ook zeker geschikt voor volwassenen.

Het is geschreven door Hanneke van Eijken die naast docent-onderzoeker in het Europese recht ook dichter is. Al eerder verschenen van haar de dichtbundels Papieren veulens en Kozijnen van krijt. Speciaal voor het crU poëzieweekgeschenk 2021 heeft ze een nieuw genre geschreven: kinderpoëzie. De kinderdichtbundel is geïllustreerd door Pauline Phoa. Phoa is eveneens werkzaam als onderzoeker Europees Recht, werkt als onderzoeker in het project Modern Bigness en is naast jurist ook illustrator. Voor haar is dit ook een debuut als illustrator van kinderpoëzie. De opmaak en vormgeving van de bundel is gedaan door Harold van de Kamp, die beeldredacteur is bij de faculteiten Bèta- en Geowetenschappen, en daarnaast al jaren de opmaak en vormgeving van alle dichtbundels van uitgeverij crU verzorgd.

Win
Omdat het geschenk dit jaar gemaakt is door UU-medewerkers mogen we drie exemplaren verloten onder onze lezers. Mail, om kans te maken op één exemplaar, je naam, adres en telefoonnummer naar dubprijsvraag@uu.nl. Winnaars ontvangen persoonlijk bericht.

Tags: prijsvraag | poezie