Carrièredagcommissie wijst studenten af in cc'tje

Archieffoto van Carrièredag 2009

Je wordt afgewezen door je favoriete bedrijf en dan blijkt ook nog eens dat anderen hier van op de hoogte zijn gesteld. Het overkwam 67 studenten.

De studenten ontvingen eind vorige week een e-mail waarin zij te horen kregen dat zij niet in aanmerking kwamen voor een kennismakingsgesprek met een bedrijf van hun keuze op de Carrièredag. De Carrièredagcommissie maakte daarbij de fout de adressen in een cc te zetten. Een persoonlijk bericht kwam zo ineens in handen van een hele groep. Vijf studenten lieten de commissie in een reactie weten dat ze hier niet blij mee waren.

Corine d'Hulst, voorzitter van de Carrièredagcommisie geeft toe dat het "niet zo handig" was de adressen te cc’en. "Het was een slordige fout, maar het zal niet meer gebeuren."  Nadat de fout was opgemerkt, stuurde de commissie een excuusmail. Volgens d’Hulst is maar een kleine groep van de afgewezen studenten getroffen. Bij de mail naar 200 andere studenten is het wel goed gegaan.

De Carrièredag wordt donderdag gehouden in het Educatorium. Studenten en alumni kunnen op deze dag kennismaken en in contact komen met bedrijven zoals Shell, Accenture, Nike, ING, Capgemini en Abercrombie & Fitch. Tachtig studenten zijn uiteindelijk wel geselecteerd voor een individueel gesprek met een van de bedrijven die daar aanwezig zullen zijn. Verder zijn er ook nog workshops en een bedrijvenmarkt.

Dit incident maakt nogmaals duidelijk dat veel studenten en medewerkers het kennelijk moeilijk vinden om de privacy van de geadresseerde te waarborgen in mailberichten.  Eerder bleek dat een groepsmailadres misbruikt werd, waardoor Geesteswetenschappen-studenten gespamd werden met mailtjes van medestudenten.