DeKoor oefent samen met Wouter Hamel voor UUnited

Wouter Hamel bij Dekoor Repetitie!!

Het idee voor UUnited is ontstaan tijdens het vorige lustrum: acht Utrechtse muziekgezelschappen die financieel gesteund worden door de Universiteit Utrecht koppelen aan grote artiesten. Zij treden dan samen op tijdens het festival UUnited in TivoliVredenburg. Dit jaar zijn dat naast Wouter Hamel onder meer Spinvis, Jim van der Zee en het North Sea String Quartet. Maar ook de televisiekok Rudolph van Veen en stadsdichter Ingmar Heytze werken samen met een Utrechts gezelschap.

Zanger Wouter Hamel treedt samen op met DeKoor, een Close Harmony koor van dertig Utrechtse studenten dat voornamelijk pop en jazz zingt. Hamel maakt internationaal furore als zanger in het niemandsland tussen jazz en pop. Hij won verschillende prijzen en brak met zijn band door in Japan.

“Wij zijn heel blij om met Wouter Hamel samen te werken”, zegt Marjolein Marzacu van DeKoor. “In het verleden hebben we vooral opgetreden met popartiesten zoals Damien Rice, Di-Rect en The Rolling Stones. Met Wouter Hamel gaan we meer op de jazztoer. Dat vinden we wel spannend.”

In overleg met Hamel zijn er vijf nummers uitgekozen. Twee van Wouter Hamel en drie van DeKoor. Ze gaan vier nummers samen doen. Vorige week kwam Hamel, die studeerde aan de HKU en ook een tijdje zangdocent was bij Parnassos, naar Utrecht om samen te repeteren.

“Om er een mooi gezamenlijk optreden van te maken, moet je samen oefenen. Daar hadden we dus één keer voor. We hadden beide het materiaal goed voorbereid. Dat was heel prettig. Het klikte meteen”, zegt Marzacu.