Verdachte brandstichting Casa Confetti opgepakt

Foto: Wikimedia Commons / Victor van Werkhooven

Het Openbaar Ministerie meldt dat er op 21 oktober een 25-jarige man is aangehouden. Hij wordt ervan verdacht die dag een brand in een kamer aan het Leuvenplein te hebben aangestoken. Door de brand ontstond er veel rookontwikkeling en moest een deel van het studentencomplex worden ontruimd.

De man is op 24 oktober voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die verplichtte hem een behandeltraject te ondergaan in afwachting van zijn rechtszaak. Onbekend is of het om een bewoner van het studentencomplex gaat.

Politie en OM doen verder geen mededelingen over de achtergronden van de aanhouding en de stand van het onderzoek.

Het is de tweede keer binnen twee jaar dat de bewoners van Casa Confetti te maken hebben met een incident waarbij iemand met psychische problemen betrokken is. Eind augustus 2017 stak een bewoner een bezoeker van het complex in de nek. De dader kreeg tbs met voorwaarden opgelegd.